vrijdag 19 mei 2017

Denemarken

Vrijdag 19 mei
Zoals ik gisteren al schreef zijn we vanmorgen eerst naar Uelzen gereden om het station te bezichtigen.
Dat was zeker de moeite waard: de foto’s zeggen genoeg. 



Alweer een waar meesterstuk van Hundertwasser,
dit was op het perron






























Zelfs de wc in Hundertwasserstijl( en nee, ik heb deze foto's niet genomen....):




Nog even door het centrum teruggelopen, brood,aardbeien en asperges gekocht en dan  doorgereden naar Puttgarden, waar we de boot namen naar Denemarken.
















We moesten niet wachten, konden meteen de boot oprijden. 











Een complete trein gaat hier mee met de boot....












Na 45 minuten reden we Denemarken binnen bij  Rødbyhavn.













Ook vandaag weer een flinke afstand afgelegd: pas om half 5 kwamen we aan in Saksköbing, waar we midden in het dorp op een mooie camping staan


Na het eten nog even naar het centrum gelopen, hier was niet veel te beleven.

stadhuis


Het was vandaag aangenaam weer: 25 graden , afwisselend bewolkt en zonnig
Oh ja,in de shop in  het stationsgebouw heb ik nog 3 waxinelichtjeshoudertjes gekocht in.... jawel Hundertwasserstijl:




donderdag 18 mei 2017

Uelzen

Vanmorgen stonden we op met regen.
We hebben een flink eind gereden, deels over de autobaan, deels over de "landstrassen", bij ons de provinciale wegen.
We stopten in Uelzen, bij de jachthaven.













Hier stond de camperplek al vol, maar we mochten op de parkeerplaats staan, voor ons geen probleem.
Ook nu was het weer erg warm, 29 graden en heel erg benauwd.
We wilden nog naar het centrum fietsen, maar dat is niet gelukt: het begon te onweren en er vielen stevige regenbuien.
Dan morgen maar even in het centrum kijken: het station schijnt een kunstwerk van Hundertwasser te zijn. Vorig jaar ook dat prachtige gebouw gezien in Magdenburg.

Nog even dit: soms vraag je je werkelijk af waarvoor sommige dingen dienen:zal wel voor de schoenen zijn........



woensdag 17 mei 2017

We zijn weer onderweg!

Na meer dan 6 maanden thuis te zijn geweest werd het weer tijd voor een reis.
Scandinavië is dit keer ons doel . Dus vertrokken we richting Duitsland, waar daar moeten we toch weer doorheen. Gelukkig heffen ze nu nog geen tol, maar we vernamen vandaag, dat dat wel gaat gebeuren vanaf 2019.
Eerst moesten we nog even langs de garage in Kapelle, omdat ons water er net zo hard uitliep als het erin ging, maar dat was een kwestie van een knop omzetten.....
In Kleve , net over de grens bij Nijmegen,













vonden we onze eerste camperplek van deze reis.
Mooie camperplaats, eentje om te onthouden voor volgende reizen!












Omdat het hier 33 graden was vanmiddag en heel erg benauwd, zijn we maar in de schaduw gaan zitten.











Na het avondeten toch nog even de fiets gepakt en naar het centrum gereden, maar 1,5 km verderop.
Leuk Duits stadje met een mooi kasteel,










Zwanen
burcht genaamd














 een enorm kerk












met daarvoor een monument van de gevallen soldaat uit de 1e WO (












en een gedenkplaats voor de joden die hier omgekomen zijn in WO2.






Nog een paar leuke kunstwerken :






Op de terugweg zagen we nog dit mooie Kurpark, een van de bezienswaardigheden van Kleve



zondag 16 oktober 2016

Zondag-rustdag


Kort verslag want we hebben een dagje rust ingelast.Heel de dag niks bijzonders gedaan; beetje gepoetst ( is ook wel eens nodig)
gelezen, gebreid en gewandeld.









Foto’s gemaakt van het plekje waar we staan.
Pers en citroenboompje













klein eigen wijngaardje?


Scharreldieren
Echt Frans terras












het huis
Mooie herfstkleuren


















 Heel bijzonder, zoveel stilte. We waren heel de middag alleen op de camping…..

We hebben bijna geen zon gezien, toch heel de dag buiten geweest , zo rond de 20 graden.